Ważne kwestie

Przede wszystkim warto zapoznać się z wszelkimi regulaminami i informacjami, które dane sieci afiliacyjne nam udostępniają. Powinniśmy się zapoznać chociażby z poradnikami jakie udostępnia M2M. Wybieramy z lewego menu zakładkę „Dokumenty”, a następnie „Poradniki”

Wypłaty pieniędzy z sieci afiliacyjnej

Zanim te naliczenia za wnioski nam wpłyną na konto w danej sieci afiliacyjnej musi trochę czasu niestety upłynąć.

W M2M naliczenia pojawiają się zazwyczaj do końca następnego miesiąca po złożonym wniosku lub po miesiącu w którym nastąpiło spełnienie warunków. Miesiąc rozliczeniowy kończy się w momencie kiedy w swoim panelu dostaniemy taką informacje. W tej samej informacji M2M również informuje u których reklamodawców wnioski nie zostały rozliczone, w danym okresie rozliczeniowym. Wtedy rozliczenia te przechodzą na miesiąc kolejny. W SP sytuacja wygląda podobnie, z tym że tutaj rozliczenia za poprzedni miesiąc kończą się wcześniej, bo już ok. 20 dnia miesiąca następnego (max. do 25 dnia)

Gdy już pieniądze mamy na naszym koncie w danej sieci afiliacyjnej wypadałoby je wypłacić na nasze konto bankowe.

# Money2Money

W M2M  zgromadzone środki można wypłacić dwa razy w miesiącu, w dowolnym terminie. Minimalna kwota do wypłaty to 100zł. Żeby zlecić taką wypłatę należy oczywiście zalogować się do panelu, następnie z menu wybrać „Rozliczenia”, a następnie „generuj rachunek”. Kiedy już to zrobimy nie pozostaje nam nic innego jak czekać na to aż pieniądze wpłyną na nasze konto bankowe. Przelew na konto dojdzie po kilku dniach. Warto też pobrać sobie na komputer tą wygenerowaną fakturę. Oczywiście nasz nr konta musi być aktualny i wpisany wcześniej do naszych danych osobowych. Można to sprawdzić klikając w panelu, w prawym górnym rogu  „Twoje imie i Twoje nazwisko”, a następnie „Zmiana danych”.

#  System Partnerski

W SP zlecić wypłatę możemy tylko raz w miesiącu. Jak trwa okres rozliczeniowy, to nie możemy tej wypłaty zlecić. Przeważnie trwa on kilka – kilkanaście dni przed 20 dniem miesiąca. Minimum do wypłaty to 50zł. Żeby dokonać wypłaty na nasz konto, logujemy się oczywiście do panelu, następnie klikamy „Wynagrodzenia”. Gdy mamy zgromadzoną odpowiednią ilość środków i nie trwa okres rozliczeniowy za miesiąc poprzedni, możemy zlecić wypłatę – pojawi się specjalny przycisk służący do tego. Po zleceniu wypłaty trzeba przesłać rachunek na adres platnosci@systempartnerski.pl. Można to zrobić za pomocą przycisku „Dostarcz” jaki pojawi się w tabeli w dziale „Wynagrodzenia”, po tym jak zlecimy wypłatę. Warto też pobrać tą fakturę na komputer.

Nr konta, można sprawdzić lub zmienić w dziale „Profil” a następnie „Dane do płatności”

Reklamacje

Czasami może zdarzyć się tak, że mimo iż wniosek o dany produkt został złożony za pośrednictwem naszego linku partnerskiego i dodatkowo spełniliśmy wszelkie warunki związane z przyznaniem prowizji, to jednak mimo to, nie otrzymaliśmy naliczenia tak jak powinniśmy. Wtedy trzeba złożyć reklamacje.

# Money2Money

Jak sytuacja wygląda w M2M? Gdy złożony zostanie wniosek za pośrednictwem naszego linku partnerskiego. Informacja ta powinna zostać odnotowana w naszym panelu. Po zalogowaniu się, na stronie głównej mamy informacje ile zostało złożonych wniosków w danym miesiącu.

UWAGA! Nie wszystkie kampanie są raportowane od razu. Co prawda większość jest raportowana automatycznie, czyli od razu powinniśmy otrzymać informację o złożonym wniosku (czasami mogą nastąpić drobne opóźnienia). Jednak u niektórych reklamodawców, to raportowanie przebiega z pewnym opóźnieniem, jest ono „manualne”. Czyli od razu nie pojawi się informacja o złożonym wniosku, tylko dopiero po jakimś czasie. Po kilku albo kilkunastu dniach.

Można oczywiście sprawdzić, które wnioski są raportowane automatycznie, a które manualnie. Należy zalogować się do panelu M2M, następnie z menu wybieramy „Tabela Prowizji” i tam klikamy „Pobierz”. Na komputer ściągnie się „Tabela Prowizji”. Jak to otworzymy pojawi  się tabela z wszystkimi aktualnie dostępnymi kampaniami, m.in. będzie tam też przy każdym reklamodawcy napisane jaki rodzaj raportowania u nich występuje.. automatyczny czy manualny.

Wnioski powinny zostać rozliczone do końca następnego miesiąca. Czyli za wnioski złożone w lipcu powinniśmy dostać naliczenie do końca sierpnia. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Miesiąc rozliczeniowy kończy się gdy pojawi się informacja o zakończeniu okresu rozliczeniowego w naszym panelu. Zazwyczaj jest to na początku miesiąca kolejnego (w przykładzie byłby to początek września) Będzie tam też informacja, którzy reklamodawcy nie rozliczyli swoich kampanii! Jeśli reklamodawcy tych kampanii nie rozliczyli, powinny zostać one rozliczone w następnym miesiącu rozliczeniowym. Na te kampanie nie możemy składać reklamacji!

Reklamacje można składać na ten kampanie, na które wnioski powinny być rozliczone – czyli nie ma danych reklamodawców na liście.

Jak sprawdzić za które kampanie otrzymaliśmy naliczenia?

Logujemy się do panelu M2M, następnie z lewego menu wybieramy „Statystyki”, następnie „Statystyki szczegółowe” możemy wybrać interesujący nas przedział czasowy. Zmieniamy „Wynik” z „tabela” na „CSV” i klikamy „Szukaj”. Na nasz komputer ściągnie się plik z tymi informacjami. Będzie tam napisane, kiedy złożono dany wniosek oraz które kampanie zostały już rozliczone. Jeśli wniosek został złożony oraz wszelkie warunki przyznania prowizji zostały spełnione (w przypadku pożyczek jest to zazwyczaj przyznana pożyczka), powinniśmy dostać prowizje.

Wyróżnijmy dwie sytuacje:

  1. Wniosek został złożony za pomocą naszego linku, dodatkowo zostało to „odnotowane” w naszym systemie. Jednak mimo to nie otrzymaliśmy naliczenia.
  2. Wniosek został złożony za pomocą naszego linku, jednak nie zostało to „odnotowane” w naszym systemie i nie otrzymaliśmy naliczenia. Sytuacja znacznie gorsza.

Jeśli wniosek złożony przez nasz link został zaraportowany w systemie, dodatkowo wszystkie warunki otrzymania prowizji zostały wykonane oraz dany reklamodawca rozliczył się z M2M, jednak pomimo tego nie otrzymaliśmy należnej prowizji, nie pozostaje nam nic innego jak złożyć reklamacje. Do złożenia reklamacji potrzebne będą:

  • nr wniosku
  • data złożenia wniosku
  • nazwa instytucji
  • Załącznik w postaci potwierdzenia zawarcia umowy

Te wszystkie informacje możemy odnaleźć logując się na naszą skrzynkę e-mailową, tam dostawaliśmy różne maile od reklamodawców. Powinny być tam wszelkie informacje potrzebne do złożenia reklamacji. Ewentualnie możemy zdobyć te informacje logując się na konto, na stronie pożyczkodawcy (otrzymaliśmy je podczas składania wniosku). W portalu M2M reklamacje składa się ją za pomocą ich formularza reklamacyjnego. Należy zalogować się do panelu, następnie z lewego menu wybrać „Reklamacje” i tam postępować zgodnie z instrukcją.

Sytuacja jest dużo gorsza gdy nasz wniosek nie został zaraportowany w naszym systemie. Informacja na stronie M2M jest następująca:

na wnioski, które nie mają zapisanego ID wysłanego wniosku w naszym systemie nie przysługuje możliwość składania reklamacji,

W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy tego dnia kiedy wniosek został wysłany został „kliknięty” nasz link partnerski. Możemy to sprawdzić w „Statystykach”. Wedle wspomnianej instrukcji. Tylko zamiast „CSV”, wybieramy „Tabela”. Dodatkowo wybieramy interesujący nas dzień. Jeśli kliknięcie jest zaraportowane, możemy spróbować zgłosić reklamacje.

W takim przypadku trzeba napisać do supportu M2M, na adres wydawca@firma.money.pl. W treści wiadomości trzeba napisać, że wiemy iż wniosek na pewno został złożony z naszego linku partnerskiego, jest nawet odnotowane „kliknięcie”. Jednak nie zostało odnotowane wysłanie wniosku. Dodatkowo prześlijmy wszelkie niezbędne dane i poprośmy o wyjaśnienie tej sprawy.

Gdy w statystykach nie zostało odnotowane „kliknięcie”, to znaczy, że wniosek nie został  wysłany za pomocą naszego linku. Albo nie wyczyściliśmy ciasteczek, albo weszliśmy na stronę pożyczkodawcy nie przez nasz link partnerski.. tutaj ciężko będzie już cokolwiek ugrać.

# System Partnerski

Jeśli chodzi reklamacje w Systemie Partnerskim, to tutaj sytuacja jest nieco lepsza. Tak to definiuje zapis w ich regulaminie:

Reklamację należy złożyć niezwłocznie od ujawnienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji, nie później jednak, niż w terminie trzech (3) miesięcy od wystąpienia tego zdarzenia. Jeżeli reklamacja dotyczy wynagrodzenia, powyższy termin należy liczyć od dnia spełnienia wymogów uprawniających do naliczenia Partnerowi wynagrodzenia (np. dzień prawidłowo złożonego wniosku przez Użytkownika dotyczącego danego Produktu, otwarcie konta przez Użytkownika, minimalna wpłata, wypłacenie kredytu itp)

Czyli każdą nieprawidłowość możemy zareklamować. Również brak zmiany wniosku na wysłany lub zaraportowany. Statusy złożonych przez nasze linki partnerskie wniosków możemy znaleźć w „Statystykach”. Logujemy się do panelu SP, Następnie z menu wybieramy „Statystyki”, a potem „Zdarzenia”.

Reklamacje najlepiej złożyć drogą mailową, wysyłając e-maila na adres systempartnerki@bankier.pl. W wiadomości trzeba napisać czego dotyczy reklamacja oraz podać niezbędne dane, tj. nr wniosku, data złożenia wniosku, nr kliknięcia (wszystko znajdziemy w Statystykach)

Więcej informacji odnośnie składania reklamacji w SP znajdziesz >>TUTAJ<<

albo w ich regulaminie  >>KLIK<<.

Podatki czyli jak się rozliczać z tego dochodu?

Jak wiemy w Polsce istnieje obowiązek rozliczania się z każdego dochodu. Czyli mamy i obowiązek rozliczyć się z zarobku uzyskanego w M2M oraz w SP.

Jak to zrobić?

Jeśli mamy konto założone jako osoba fizyczna, mamy do wyboru dwie metody:

  • Rozliczenia na podstawie zasad ogólnych (18%)
  • Zryczałtowany podatek od najmu powierzchni reklamowej w wysokości 8,5% (PIT-28)

Ja polecam tą drugą metodę z tego względu, że kwota podatku będzie niższa. Jednak żeby móc się rozliczyć tym sposobem, trzeba najpierw zgłosić ten fakt w Urzędzie Skarbowym zgodnym z miejscem zamieszkania. Musisz złożyć tam po prostu wniosek, że chcesz się rozliczać z najmu powierzchni reklamowej (bo oficjalnie wynajmujemy portalowi M2M oraz SP stronę www, którą co ciekawe dostaliśmy od nich. Strona od M2M nazywa się – „twój login”.oferty-kredytowe.pl, zaś strona od SP nazywa się – „twój login”.produktyfinansowe.pl), ryczałtem w wysokości 8,5%. Jeśli takiego wniosku nie złożysz masz obowiązek rozliczać się na zasadach ogólnych. Najpóźniej należy to zgłosić do 20 dnia następnego miesiąca od dnia kiedy otrzymaliśmy pierwszy zarobek na konto. Dokładniej, jak to zrobić KROK PO KROKU, możesz przeczytać chociażby >>TUTAJ<<